Інклюзивна освіта
Комунальна установа „Інклюзивно-ресурсний центр” Хустської міської ради
Діяльність інклюзивно-ресурсного центру Хустської ТГ спрямована на забезпечення права дітей з особливими освітніми потребами віком від 2 до 18 років на здобуття дошкільної та загальної середньої освіти (в тому числі у професійно-технічних навчальних закладах) шляхом:
- проведення комплексної психолого-педагогічної оцінки розвитку дитини;
- надання психолого-педагогічної допомоги та забезпечення системного кваліфікованого супроводження дітей з ООП.
Проведення комплексної психолого-педагогічної оцінки розвитку дитини здійснюється за попереднім записом.
Додаткову інформацію можна отримати за телефоном 0688492650.
Якісна дошкільна освіта є синонімом інклюзивної освіти – освіти, яка передбачає участь в освітньому процесі усіх дітей і створює для цього відповідні можливості. Сучасний заклад дошкільної освіти базується на демократичних цінностях та повазі до основних прав людини і створює умови для максимальної участі в освітньому процесі усіх дітей, у тому числі й дітей з особливими освітніми потребами.
У 2022-2023 році у закладі працює 2 інклюзивні групи №5«Сонечко" та №6 "Метелик". Освітній процес у групах забезпечують 2 вихователі, асистент вихователя, помічник вихователя, практичний психолог.
У закладі діє Команда супроводу, у членів якої педагоги можуть отримати консультації з питань організаці їроботи з дітьми з особливими освітніми потребами, батьками. Забезпечуючи дітям безпечне середовище і адаптуючи його з урахуванням конкретних навчальних потреб, педагоги сприяють тому, щоб діти діяли у співпраці, брали участь у різних заняттях і завданнях. Для дітей з особливими освітніми потребами розроблено індивідуальні програми розвитку, забезпечено належні умови - облаштовано сенсорний куточок .Педагоги створюють середовище, яке стимулює інтерес дитини до пізнання, сприяє навчанню, допомагає співпраці й розвитку самостійності. Вони організовують фізичний простір і навчальні ресурси таким чином, щоб забезпечити безпеку і ефективність, створюють і підтримують позитивний контекст для розвитку дитини, де діти відчувають себе в безпеці, захищеними і можуть отримувати задоволення від гри та навчання.Вихователі встановлюють щиру атмосферу підтримки у всьому, що відбувається у групі, де панує атмосфера взаємоповаги - і серед педагогів, і серед дітей.
Усі діти заслуговують на середовище, яке задовольняє їхні потреби бути здоровими, захищеними, відчувати себе комфортно.
2 квітня – день поширення інформації про аутизм
Міжнародна спільнота закликає кожного долучитися до важливої мети поширення інформації про аутизм.
Долучайтеся до акції #ублакитному: одягніть щось блакитне 2 квітня, опублікуйте своє селфі та розкажіть про дітей з аутизмом хоча б одному вашому знайомому. Хай якомога більше людей дізнаються про аутизм і цих особливих, загадкових, щирих, добрих дітей, дітей з розладом спектру аутизму.
Аутизм – це порушення розвитку, яке проявляється протягом перших років життя дитини і є наслідком неврологічного розладу, що позначається на функціонуванні мозку. Наразі цей термін отримав ширшу назву – розлад спектру аутизму. Розлади спектру аутизму (РСА) – це широкий спектр різних форм розладів, об’єднаних спільними характеристиками, а саме: труднощами у побудові соціальних стосунків, спілкуванні та особливою стереотипністю поведінки. І власне введення поняття спектру підкреслює, що ці характеристики можуть бути виражені дуже по-різному і що в групі таких дітей можливі дуже різні ступені важкості цього розладу.
Деякі ознаки РСА, які можна помітити у дитини від 2х років:
– не дивиться в очі,
– не цікавиться іншими дітьми,
– не терпить доторкань,
– чутлива до певних звуків,
– викладає іграшки в лінію,
– не володіє мовленням, не може сказати чого бажає,
– не усвідомлює небезпечних ситуацій,
– гіперактивна або ж навпаки – пасивна,
– проявляє часті істерики.
Якщо якась із цих рис притаманна вашій дитині, це зовсім не обов'язково аутизм. Однак потурбуватися варто та попередити свого педіатра.
У більшості випадків РСА призводить до інвалідизації та порушенню соціального функціонування дітей та їх сімей.
АЛЕ! Досвід багатьох країн свідчить, що чим раніше розпочато терапія аутизму, психолого-педагогічна корекція дитини, тим легше будуть прояви аутизму в дорослому віці.
60% дітей з розладами спектру аутизму, терапія яких була розпочата у віці 2-4 роки, в шкільному віці змогли займатися за програмою загальноосвітньої школи, 20% - допоміжної програмою. Майже половина (близько 44%) дітей, з РСА має від середнього до високого рівня інтелектуальних здібностей.
Ріст і розвиток людей з аутизмом в атмосфері любові, прийняття і підтримки, підвищує їх шанси на кращу адаптацію до навколишнього світу. Необхідно допомогти їм розкрити і використовувати всі свої можливості!