Питний режим
«Про питний режим в дитячому закладі»
Вода становить близько 80 % маси тіла дитини. З дорослішанням частка води в її організмі зменшується до 68-72 %. Вода є транспортувальником резон в організмі, середовищем для здійснення біохімічних реакцій, адже вона є добрим розчинником. Разом з водою до організму потрапляють різноманітні макро- та мікроелементи.
Вода, яку ми даємо пити дітям у дошкільному закладі, має бути якісною і добре очищеною. Адже вживання неякісно води (неочищеної водопровідної) є однією з причин порушень діяльності шлунково-кишкового тракту у дітей. Погана вода негативно впливає на більш вразливий, ніж у дорослих, дитячий організм.
Чому питний режим є важливим ?
Нестача води в організмі призводить до зневоднення, а потім і до порушення водно-сольового обміну, терморегуляції, через що може навіть статися перегрів організму. Нестача води також негативно впливає на всмоктування поживних речовин у кишківнику і призводить до швидкої втомлюваності при незначних фізичних чи розумових навантаженнях (це насамперед зумовлено недостатнім надходженням води до клітин мозку).
При зневодненні спостерігаються такі симптоми, як пригнічення сечовиділення, темно-жовтий колір сечі. Можуть також бути потріскані сухі губи, сухий язик, блідий сіруватий відтінок шкіри, судоми, пронос, блювання.
Саме тому важливо, щоб дитина могла отримувати воду вчасно та у достатньому об`єм. З цією метою у дошкільних закладах організовується питний режим.
Як ми організовуємо питний режим ?
Згідно з пунктом 1.5 Інструкції з організації харчування дітей у дошкільний навчальних закладах, затвердженої спільним наказом Міністерства освіти і науки України та Міністерства охорони здоров’я України від 17.04.2006 № 298/227 (далі — Інструкція № 298/227), для організації оптимального питного режиму потрібно забезпечити дітей водою за індивідуальною потребою. Кип`ячену воду дають після охолодження докімнатної температури. Її зберігають у добре вимитому посуді і міняють не рідше ніж раз на добу.
У нашому дошкільному закладі питний режим для дітей організовують так:
· воду кип’ятять, остуджують до кімнатної температури та зберігають у харчоблоці з відповідним написом;
· помічники вихователів і няні отримують воду з харчоблока у відповідно маркованих чайниках чи глеках;
· питну воду у групових кімнатах замінюють не рідше одного разу на добу;
· за потреби вихователь або помічник вихователя видає дитині її чашку та наливає воду (діти старшого віку можуть брати чашки і наливати воду самі)
Про питний режим в дитячому закладі
1. Питна вода має бути доступна дитині впродовж усього часу його знаходження в дитячому закладі. Орієнтовні розміри споживання води дитиною залежать від пори року, рухової активності дитини, і, в середньому, складають 80 мл на 1 кг його ваги. При знаходженні дитини в дошкільній освітній установі повний день дитина повинна отримати не менше 70 % добовій потребі у воді.
2. Температура питної води, що дається дитині, має бути 18-20° С.
3. Воду дають дитині в скляних або керамічних склянках (чашках, кухлях). При цьому чисті склянки ставляться в спеціально відведеному місці на спеціальний промаркірований піднос (догори дном), а для використаних склянок ставиться окремий піднос. Миття склянок здійснюється організовано, в спеціально відведено місці.
4. В якості питної допускається використання кип'яченої води. Кип’ятіння здійснюється на харчоблоці в спеціально відведеній місткості. Обробка місткості для кип’ятіння здійснюється щодня у кінці робочого дня.
Контроль за наявністю кип'яченої води в групі здійснює помічник вихователя.
Контроль за дотриманням питного режиму в літній період здійснює сестра медична .